10 Şubat 2016 Çarşamba

SLİNG, KANGURU, vs BEBEK TAŞIMA APARATLARI ve BENİM SEÇİMİM

   Bebek taşıma araçları, bebek alışverişinde neredeyse en büyük bütçeyi ayırdığımız ve çoğumuz için olmazsa olmaz araçlardır. Bebek arabası, kanguru, oto koltuğu. vs hepimiz kendi bütçemiz ve önemli belirlediğimiz diğer kriterlere göre seçimimizi yaparız. Ben eski postlarımdan birinde bebek arabası seçimimi neye göre yaptığımı, hangi kriterleri göz önünde bulundurduğumu artılaıyla-eksileriyle anlatmıştım. Okumak için tık tık .
   Çoğu zaman hayat kurtarıcı olan bebek arabasını kullanmak, yaşadığımız yerin bozuk yolları-kaldırımları, kaldırımları işgal eden sürücü ve esnaf, alış veriş merkezlerinde ve diğer yerlerde ihtiyacı olmadığı halde asansörü işgal edenler, toplu taşıma araçlarında anlayışsız tutumlar ve balık istifi haller , marketlerin, binaların, restoranların dar kapıları, her yerde rampa olmaması gibi nedenlerle (medeniyet bize ne zaman uğrayacak acaba) tam bir işkence halini alabiliyor. Hele bir de bebeğiniz arabayı sevmiyor ve kucak istediği için ağlıyorsa olay daha vahim. Bel ağrısı da kaçınılmaz  sonuç tabi. Ben bebeğimi arabayla çıkardığımda, çok zaman kucağıma alıp, o kucağımdayken bir elimle de arabayı idare etmek zorunda kaldım. Hele yağmurlu havada çıkmak zorunda kaldıysam, yaşadığım eziyeti, çektiğim sıkıntıyı anlatamam.
   Her neyse, baktım ki bu iş böyle olmayacak. Biz gezmeyi seviyoruz, bebeğim kucak istiyor ve kanguru bizim için önemli bir ihtiyaç oldu.
 Uzun uzun araştırdım. öncelikle karşıma WRAP SLİNG denilen, görüntü olarak benim çok hoşuma giden bebek bağı çıktı. Hani Ceyda DÜVENCİ bebeğini onunla taşırken görüntülenmişti de herkes "ay çocuk nefes alamıyor, ne biçim anne" falan diye bilip bilmeden yorum yapmıştı, işte o:
www.babybumpballet.net 'ten alıntıdır
Farklı desenleri, farklı bağlama şekilleri var. Ancak gördüğünüz gibi uzun bir kumaş olup kirli bağlama-çıkarma esnasında kirli yerlerle temasını önlemek zor olacağından tercih etmedim. Bağlama şekilleriyle ilgili, internette bolca video bulabilirsiniz.
 Halka sling: Bunu da ağırlığı tek taraflı taşıdığı için tercih etmedim. Ama yan taşıma için yine de güzel bence. Ayrıca bunların görüntüsüne de bayılıyorum:
missbebek.com 'dan alıntıdır.
Yine bolca renk ve desen çeşidiyle halka sling bulunuyor piyasada. Kumaş ve halkayı temin ederek evde kendiniz de dikebilirsiniz. İnternette çok güzel anlatımlar ve videolar var.
 Mai Tai: Kullanımı pratik, ergonomik bir kanguru çeşidi. Kumaş, renk, desen alternatifi oldukça fazla.

                                                 slinglibrary.weebly.com 'dan alıntıdır.
Evde rahatça dikilebilir. Hatta ben bile, dikiş bilgim olmamasına rağmen bir tane diktim ve bir süre bebeğimi içinde taşıdım. Bunun için internette birçok farklı ölçü ve kalıp mevcut. Ben, kendime göre en uygun ölçü ve kalıbı kullandım.
 Bunların dışında, ergonomik kanguru olarak geçen, omuz ve belde kullanılan dolgular sayesinde (kendiniz için doğru ayarları bulduysanız) bel, sırt ve omuzda ağrı yapmayan, ağırlığı her iki tarafa eşit şekilde dağıtan, bebeği çok uzun süre taşımaya imkan sağlayan (biz kanguruyu kullanarak 2-2,5 saat rahatça gezebiliyoruz), kilit mekanizması sayesinde takılıp çıkarılması çok pratik hale getirilmiş farklı markalarda ürünler var. Bence hangi marka olursa olsun tercihiniz sizi çok memnun edecektir, pişman etmeyecektir. 

   Söylediğim gibi, çok araştırdım. Neredeyse tüm müşteri yorumlarını okudum. Hepsinin birbirinin muadili, kaliteli, garantili, ömürlük kangurular olduğunu gördüm. Ve en sonunda Momfortbaby ergonomik kanguruda karar kıldım. 
 Sebeplerine gelince:
- Yerli üretim olması benim için çok önemli bir kriterdi.
- Fiyatı, diğer markalara göre çok uygundu.
- Müşteri yorumlarını içten, sıcak buldum. Bu da satıcıya güven duymamı sağladı (diğer markaların satıcılarıyla ilgili bir sorunum yok bu arada).
   Çok güzel renkler mevcut. Benim gönlüm aslında jean kumaştan yanaydı:

 Ama benim kıyafetlerimle de daha rahat uyum sağlaması açısından gri olanı tercih ettim:
                        
   Hangi markayı tercih ederseniz edin, aldığınız kangurunun ergonomik olmasını göz ardı etmeyin. Bu, bebeğinizin kalça gelişimi için çok önemli. Ergonomik kanguruların sıradan olanlarla arasındaki farkı anlatan güzel bir resim:


     Kanguru ve slinglerle ilgili bir çok deneyim yazısı var internette. Siz de araştırıp kendiniz ve bebeğiniz için en uygun olanına karar verebilirsiniz.

Not: Hangi marka ve model bebek taşıyıcı kullanıyorsanız, lütfen bebeğinizin yüzü dışarı bakacak şekilde durmasın. Bu, özellikle omurga gelişimi açısından hiç uygun bir pozisyon değil. Ben wrapta bile bebeği dışa dönük taşıyan anneler gördüm maalesef.

Hiç yorum yok: